Sjokolade- og bananmilkshake

Heihei :)

Nå er det bare en dag igjen til sesongens første skirennet. Gleder meg! Jeg har gjort klar sjokolade- og bananmilkshake til å ha etter rennet. Topp restitusjonsdrikk. Etter en hard treningsøkt er det viktig at kroppen får i seg væske og næring raskt slik at restitusjonsprosessen kan begynne. Innen en halvtime etter treningsøkten er kroppen mest mottakelig for næringsstoffer. Sjokolade- og bananmilkshaken kan nytes etter trening eller kveldskos. 

Karbohydrat er det viktigste næringsstoffet for restitusjon. Under et hardt skirenn som i morgen brytes også kroppsprotein ned, og det er derfor viktig å inkludere protein i restitusjonsmåltidet. Oppskriften som kommer i dag er derfor på en sjokolade- og banan milkshake. Den inneholder både proteiner og karbohydrater. 

Sjokolade- og bananmilkshake - Oppskriften gir 1 glass

1 stk banan

3 ss havregryn

2 dl melk

1-2 ss regia kakao

 

Bland alle ingrediensene i blender og kjør til jevn konsistens. Milkshaken er best å drikke samme dag.

Kristin Hjelstuen

Hei!
Mitt navn er Kristin Hjelstuen og jeg er 21 år gammel. Jeg er idrettsutøver i skiskyting på høyt nivå og en matentusiast. Jeg jakter hele tiden etter sunne og gode oppskrifter som gjør at jeg kan yte mer i idretten min. På denne bloggen håper jeg å kunne inspirere til matglede med sunne og velsmakende måltider som er raske og enkle å tilberede.

Search

Bloggdesign

hits